Jóga otthon - Hogyan kezdjünk hozzá
Jóga,  Jóga otthon

Jóga otthon – Hogyan kezdjünk hozzá

Hogyan kezdődik a jóga otthon? Sokat lehet mondani a jógázásról egy helyi jógastúdióban. Személyre szabott visszajelzést kapsz az oktatótól, megismerkedsz más jógikkal a közösségben és a környezetben élőktől többet megtudhatsz a gyakorlatról. Ezek mind fontos előnyök és nem szabad őket figyelmen kívül hagyni, vagy könnyedén venni.

De ha nem stúdió közelében laksz, vagy éppen „útközbeni” típus vagy, aki igyekszik időt szakítani egy rendes órára, az otthoni jógázás segíthet abban, hogy a gyakorlatot zökkenőmentesen beilleszthesd az életedbe. Például nem kell várni egy adott órára és nem kell elkötelezni magad egy órás foglalkozás mellett; nem kell táskát csomagolni és cipelni, a stúdióba utazni. Egyszerűen válaszd ki a számodra megfelelő foglalkozás idejét és hosszát.

 

Mivel kezdődik a jóga otthon? – Szerezd be a felszerelést

Technikailag a jógázáshoz nem kell más, csak a saját tested. Azonban, ha rendelkezel olyan felszereléssel, amelyet valóban élvezel használni, segíthet abban, hogy otthon megteremtsd azt a „teret” és légkört, amely ösztönözni fog a folyamatos gyakorlásra.

Ráadásul egy jógaszőnyegbe és néhány kellékbe történő befektetés azt az érzést keltheti, hogy végig kell csinálni azt, amelyet otthoni gyakorlásába fektettél. A jó hír az, hogy a jóga nem igényel sok felszerelést. Így még ha csúcskategóriás felszerelést is vásárolsz, akkor is csak pár ezer forintba kerül.

 

A gyakorlat megkezdése előtt a következő kellékek álljanak a rendelkezésedre:

  • Egy jóga szőnyeg
  • Egy pár jóga blokk
  • Öv vagy jóga heveder
  • Párna vagy tartó, amin meditációra lehet ülni

Természetesen több száz márka és stílus közül lehet választani, ami egy új gyakorló számára meggyőző, vonzó lehet. A legdrágább termék valószínűleg a jógaszőnyeg. Kiváló minőségű jógaszőnyegért 5.000 és 14.000 forint közötti költségre számíthatsz. Vékonyabbakat, olcsóbbakat akár 1.000 – 1.500 Ft-ért is kaphatunk már

És bár csábító lehet vastag, párnázott szőnyeget vásárolni, több oktató is azt javasolja, hogy ragaszkodjunk a vékonyabb verzióhoz, mivel könnyebb gyakorolni az egyensúlyi pózokat. Idővel, dönthetsz úgy, hogy további kellékeket vásárolsz az otthoni jógastúdiódhoz, de az elején nem kell többet költened.

Még egy hasznos tipp. Ha nem tartod magad nagyon rugalmasnak, akkor hasznos, ha kéznél van egy szék, így extra támogatásra használhatod.

 

Válassz ki egy helyet – A jóga otthon, nyugiban

Ahogyan a jógázáshoz nem kell sok felszerelés, nem kell sok hely, de ez nem azt jelenti, hogy nem szabad, vagy kell komolyan venni a jóga tér alapvető követelményeit. Ideális, ha van egy hely, ahol nyugalom van és nincs rendetlenség. Ez lehet hálószoba, pince, vagy nappali. Próbálj meg találni egy olyan szobát, ahol nem zavarnak mások a gyakorlása során.

Ha azt szeretnéd, hogy a választott teret úgy érezd, ez csak a jógának van kialakítva, válassz egy olyan sarkot vagy szobát, ahol nem csinálsz mást és csak erre a célra van berendezve. Elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy letedd a szőnyeget és szabadon mozoghass, ezért tervezz legalább 1-2 négyzetméteres területet. Még akkor is, ha nem tudsz egy teljes szobát szentelni a jóga otthon végzett gyakorlatainak, fontold meg a vizuális jelzések használatát a jógaterület kijelöléséhez.

 

Jóga otthon, online..

Végül, ha egy jóga óra streamingjét, vagy DVD-nézését tervezed, akkor a következőkre lesz még szükséged.

A jó hír az, hogy számtalan olyan alkalmazás, audio edzés és streaming szolgáltatás van, amelyek megkönnyítik a telefonon, vagy táblagépen történő követést. Így amíg van internetkapcsolat, addig a technológia általában kevés helyet, vagy beállítást igényel.

 

Ütemezd az idődet

Az otthoni jóga gyakorlatban az a jó, hogy nem korlátozódik egy meghatározott órarendre, vagy a gyakorlás időtartamára. A házi gyakorlatban az a rossz, hogy nem korlátozódik egy meghatározott órarendre, vagy a gyakorlás időtartamára… :))

Látod a kihívást? Nem kell minden nap pontosan ugyanabban az időpontban végezni a jógagyakorlatot, de ha nem szándékozol a jógaidő ütemezésére, akkor valószínű, hogy ez nem történik meg. Menj előre, nézd meg a heti menetrended és előre döntsd el, mikor fogod elvégezni a jógagyakorlatokat és hogy az egyes jógagyakorlatok milyen hosszúak lesznek.

Előre is válaszd ki azokat az órákat, amelyeken részt kívánsz venni. Ezután írd be a gyakorlati időket a naptáradba és kezeld őket úgy, mint előre leegyeztetett, fix időpontot. Ha időnként le kell rövidíteni egy-egy órát, vagy ha át kell ütemezni, az rendben van, de ne szokj hozzá, mert elvész a lelkesedés és a szokás sorozata.

 

Rajtad múlik, hogy az egyes gyakorlatok mennyi ideig tartanak

Legyen az 15 perc vagy 90 (szerencsére rengeteg streaming lehetőség van az összes gyakorisághoz), de a kezdők először inkább 35-45 percre törekedjenek.

Ez az időtartam kell ahhoz, hogy megszokd a tipikus óraformátumot anélkül, hogy lefárasztana és ez is hozzájárul a folyamatos szokás kialakításához. Az idő múlásával nyugodtan kísérletezhetsz hosszabb formátumokkal, hogy növeld a teljes heti gyakorlati időt.

 

Jóga otthon, jóga appok segítségével

A jóga egyike azoknak a tevékenységeknek, amelyeket nagyjából bárhol elvégezhetsz és ez különösen igaz, ha van jóga alkalmazás az okostelefonodon. Annak érdekében, hogy megtaláld az igényeinek megfelelő alkalmazást, amire szükséged van, KATTINTS IDE.

 

EZ IS ÉRDEKELHET MÉG: