A dinamikus jóga lényege és gyakorlata
Dinamikus jóga,  Jóga

A dinamikus jóga lényege és gyakorlata

Mi a dinamikus jóga? A jógában kétféle stílus létezik: dinamikus “yang” jóga  és lágyabb “yin” jóga. A “yang” jóga hihetetlenül előnyös lehet az egészség és a wellness számára. Itt közelebbről megvizsgáljuk annak gyakorlását és előnyeit.

 

Dinamikus jóga – Bevezetés

A dinamikus jóga a jóga élénk stílusa, amely folyékony mozgást tartalmaz. Különbözik a többi jógatechnikától, mert a testtudatosságra összpontosít és sokkal dinamikusabb ászanákat foglal magában. A dinamikus jóga az 1960-as években nyugaton jelent meg, miután keleten már jó ideje virágzott. Tai chi és karate hatással bír, köszönhetően Nagaboshi Tomoi-nak, aki megtanította nyugati jógiknak.

A gyakorlat az elme, a test és a szellem egyesülésére is összpontosít. Feltárja azt az elképzelést, hogy a szellem és az elme virágozhat, ha a test nyitva van. Azt is feltételezi, hogy a test a gyakorlat idején tükrözi lelki és mentális állapotunkat. Például, ha stresszt tapasztalsz, akkor valószínű, hogy a nyakad és a vállad feszes és fájó lesz. De ha megváltoztatod szemléleted, vagy a szokásaidat, a tested meggyógyulhat és élvezheted az optimális egészséget, vitalitást.

Amikor a test egyensúlyban van, az elme és a szellem megerősödik. És képesek vagyunk arra, hogy felhatalmazva érezzük magunkat, azaz céltudatos életet éljünk.

Mi történik a dynamikus jóga órán a gyakorlatban?

A legtöbb dinamikus jógaórán a gyakorló elmagyarázza, hogy a foglalkozás a négy elemen – föld, víz, tűz és levegő – keresztül működik. Ha más jógatechnikákat gyakorolsz, a dinamikus ászanái közül sok új lehet számodra.

Szánj időt arra, hogy megtanuld ezeket az új testtartásokat és megismerkedj a jóga folyékonyabb megközelítésével. Észreveheted, hogy a dinamikus jóga a rugalmasságra, a légzésszabályozásra, az állóképességre és az erőre összpontosít. Ezek fontos pillérek, melyeket el kell sajátítani, mivel segítenek világosságot és nagyobb tudat-test-szellem tudatosságot szerezni.

 

A dinamikus jóga előnyei

A dinamikus irányzatot gyakorló és tanító emberek rámutatnak néhány fő előnyre. Ezek tartalmazzák:

  • Erősíti a kötőszöveteket
  • Javítja a légzést
  • Csendesíti az elmét
  • Enyhíti a stresszt
  • Igazítja a gerincet

Kipróbáltad már? Még nem? Akkor keress egy jóga gyakorló központot a környékén, hogy kipróbáld.

by: joganeked.hu